trafic

miercuri, 6 aprilie 2011

Acte necesare infiintarii unei Fundatii

Acte necesare infiintarii unei Fundatii:



  • Cerere adresata Judecatoriei in a carei raza teritoriala isi are sediul fundatia;




  • Actul Constitutiv si Statutul se incheie obligatoriu in forma autentica (la notar).




  • Actul constitutiv al fundatiei cuprinde, sub sanctiunea nulitatii absolute:




  • a) datele de identificare ale fondatorului sau, dupa caz, ale fondatorilor: numele sau denumirea si, dupa caz, domiciliul sau sediul acestora;




  • b) scopul fundatiei;




  • c) denumirea fundatiei;




  • d) sediul fundatiei;




  • e) durata de functionare a fundatiei - pe termen determinat, cu indicarea expresa a termenului sau, dupa caz, pe termen nedeterminat;




  • f) patrimoniul initial al fundatiei (min. 3500 RON);



  • g) componenta nominala a celor dintai organe de conducere, administrare si control ale fundatiei ori regulile pentru desemnarea membrilor acestor organe;



  • h) persoana sau persoanele imputernicite sa desfasoare procedura de dobandire a personalitatii juridice;



  • i) semnaturile fondatorului sau, dupa caz, ale fondatorilor.



  • Statutul cuprinde, sub sanctiunea nulitatii absolute:



  • a) elementele prevazute la alin. (2), cu exceptia celor de la lit. g) si h);



  • b) explicitarea scopului si a obiectivelor fundatiei;



  • c) categoriile de resurse patrimoniale ale fundatiei;



  • d) atributiile organelor de conducere, administrare si control ale fundatiei;



  • e) procedura de desemnare si de modificare a componentei organelor de conducere, administrare si control, pe parcursul existentei fundatiei;



  • f) destinatia bunurilor, in cazul dizolvarii fundatiei;



  • g) semnaturile membrilor fondatori.



  • Dovada sediului: contract de inchiriere sau de comodat, in cazul in care sediul este situat intr-un imobil unde este constituita asociatie de proprietari ori locatari este necesar acordul asociatiei de proprietari / locatari ori o declaratie pe proprie raspundere a proprietarului prin care atesta faptul ca in mobilul respectiv nu este constituita asociatie de proprietari / locatari iar spatiul nu are destinatie de locuinta.



  • Dovada patrimoniului: deschidere de cont la CEC sau alta banca, aport minim 35.000.000 lei vechi (3500 RON).



  • Dovada disponibilitate denumire: de la Min. Justitiei ( 50.000 lei – se achita la Trezoreria Sector 5 ) valabila doar trei luni – eliberare in 5 zile.



  • Taxa judiciara de timbru + timbru judiciar: 39 RON + 0,3 RON



  • Caziere fiscale ale membrilor fondatori: 50 RON in 10 zile lucratoare sau 20 RON in 5 zile lucratoare, pentru fiecare membru fondator - valabile 15 zile de la eliberare.



  • Dovada ca cenzorul este expert contabil: (copie legitimatie / autorizatie + copie CI / BI).


  • sursa : http://www.fiipatron.ro/

    Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu