trafic

miercuri, 6 aprilie 2011

Acte necesare infiintarii unei Asociatii (Organizatii Non-Guvernamentale)

Conform OG 26/2000 modificata prin L 246/2005 aveti nevoie de:
  • Cerere adresata Judecatoriei in a carei raza teritoriala isi are sediul asociatia;
  • Act Constitutiv si Statut se incheie in forma autentica ori atestat de catre avocat.
  • Actul constitutiv cuprinde, sub sanctiunea nulitatii absolute:
  • a) datele de identificare a asociatilor (minim trei asociati fondatori): numele sau denumirea si, dupa caz, domiciliul sau sediul acestora;
  • b) exprimarea vointei de asociere si a scopului propus;
  • c) denumirea asociatiei;
  • d) sediul asociatiei;
  • e) durata de functionare a asociatiei - pe termen determinat, cu indicarea expresa a termenului sau, dupa caz, pe termen nedeterminat;
  • f) patrimoniul initial al asociatiei; activul patrimonial, în valoare de cel putin un salariu minim brut pe economie, la data constituirii asociatiei, este alcatuit din aportul în natura si / sau in bani al asociatilor. In cazul aportului in natura, forma autentica a actului constitutiv si a statutului este obligatorie;
  • g) componenta nominala a celor dintai organe de conducere, administrare si control ale asociatiei;
  • h) persoana sau persoanele împuternicite sa desfasoare procedura de dobândire a personalitatii juridice;
  • i) semnaturile membrilor asociati.
  • Statutul cuprinde, sub sanctiunea nulitatii absolute:
  • a) elementele prevazute in cazul Actului Constitutiv, cu exceptia celor de la lit. g) si h);
  • b) explicitarea scopului si a obiectivelor asociatiei;
  • c) modul de dobandire si de pierdere a calitatii de asociat;
  • d) drepturile si obligatiile asociatilor;
  • e) categoriile de resurse patrimoniale ale asociatiei;
  • f) atributiile organelor de conducere, administrare si control ale asociatiei;
  • g) destinatia bunurilor, în cazul dizolvarii asociatiei;
  • Dovada sediului: contract de inchiriere sau de comodat.
  • Dovada patrimoniului: deschidere de cont la CEC / banca aleasa de catre membrii asociati, aport minim 350 RON.
  • Dovada disponibilitate denumire: de la Min. Justitiei (5 RON): valabila doar trei luni.
  • Taxa judiciara de timbru + timbru judiciar: 39 RON + 0,3 RON.
  • Caziere fiscale ale asociatilor fondatori: 5 RON in 10 zile lucratoare sau 20 RON in 5 zile lucratoare, pentru fiecare asociat, valabile 15 zile de la emitere.
  • Dovada ca cenzorul este expert contabil: (copie legitimatie / autorizatie + copie CI / BI).
sursa : http://www.fiipatron.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu